„Galakoncert k Roku české hudby“
Zahrada Husovy knihovny – Letní scéna KC Labuť
Masarykovo nám. 66, Říčany.
V případě nepřízně počasí se akce přesouvá do KC Labuť.
Vstupenky jsou NEADRESNÍ.
(220,- předprodej / 250,- na místě)
„Galakoncert k Roku české hudby“
„Duo Adamus-Marešová“
Jan Adamus – hoboj, anglický roh
Jiřina Marešová – varhanní pozitiv
Arcangelo Corelli ….........Koncert pro hoboj a varhany
1653 - 1713 Preludio-Allemanda-Sarabanda-Gavotta-Giga
Josef Mysliveček................Sonata II G dur
1737-1781 Andantino – Minuetto – Trio
František Benda………….Sonáta pro hoboj a varhany
1709-1786 Andante con moto-Moderato-Presto
Jiří Ignác Linek..................Preambula (výběr)
1725-1791
G.F.Händel……………….Koncert g-moll pro hoboj a varhany
1685-1759 Grave-Allegro-Largo-Allegro
--------------------------------------------------------přestávka---------------------------------------------
Jan Ladislav Dusík………Allegro pro hoboj a varhany
1760-1812
Antonín Dvořák…………...Preludium a fuga B 302
1841-1904
Antonín Dvořák....................Largo ze symfonie „Z Nového světa“ pro anglický roh a varhany
1841-1904
Jiřina Marešová…………....Improvizace na Dvořákova témata
Benedetto Marcello….…….Koncert pro hoboj a varhany
1686-1739 Allegro moderato-Adagio-Allegro
Po koncertě následuje beseda o varhanách a prohlídka varhan.
Jan Adamus – hoboj, anglický roh
Jan Adamus patří k významným osobnostem současné klasické hudby. Jeho činnost směřuje od hry na hoboj, přes dirigování až k hudební vědě. V roce 1977 zazářil v soutěži Pražského jara, kde obdržel první cenu ve hře na hoboj. Prvenství v této soutěži mu otevřelo cestu na významná evropská i světová pódia. Koncertoval např. v Salzburgu (Festspielhaus), v Mnichově (Am Gasteig), v Norimberku (Meistersingerhalle), ve Španělsku, na Kubě, ve Spojených arabských Emirátech atd. Spolupracoval s významnými umělci např. s Josefem Sukem, Jiřím Bělohlávkem, Pavlem Šporclem a dalšími. S Josefem Sukem natočil vůbec první CD v tehdejším Československu. Je prvním hobojistou, který u nás začal využívat techniku tzv. „věčného dechu“, která umožňuje současně se nadechnout i vydechnout. To umožňuje hrát dlouhé pasáže a to bez přerušení. Zajímavostí je, že natočil znělku k „Nemocnici na kraji města“
Jiřina Marešová – varhanní pozitiv
patří mezi nejzajímavější osobnosti mladé české varhanní generace. Vystudovala hru na varhany na Konzervatoři v Praze ve třídě prof. Josefa Popelky a Hudebnífakultu Akademie múzických umění v Praze pod vedením doc. Jaroslava Tůmy. Svá studia si rozšířila na Hochschule für Musik und Theater v Hamburku ve třídě prof. Wolfganga Zerera. Doktorská studia na Hudební fakultě Akademie múzických umění v Praze, kde v současnosti i působí, završila disertační prací s tématem „Teoretické základy varhanní interpretace“. Od roku 2015 vyučuje rovněž na katedře hudební výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze.
Během svých studií se účastnila mnoha mistrovských kurzů v zahraničí (Německo, Francie, Rakousko, Polsko) zaměřených na stylovou interpretaci staré hudby a varhanní improvizaci. Ačkoliv vždy upřednostňovala spíše umělecké než soutěžní aktivity, v roce 2004 se stala jako jediná dívka finalistkou Mezinárodní soutěže ve varhanní improvizaci v rakouském Schläglu a v roce 2006 semifinalistkou mezinárodní interpretační soutěže Pražské jaro. Pravidelně vystupuje na mezinárodních hudebních festivalech (Smetanova Litomyšl, Teatrum Kuks, Festival barokních umění Český Krumlov, Český varhanní festival, Orlicko-kladský varhanní festival, Varhany znějící aj.).